Saturday 14 January 2012

Aku dan kacakitusubjektif

Assalamualaikum.

Sungguh,entry ni aku buat khusus bila mana keadaan terdesak aku tiada idea sepanjang minggu.Ya,aku memang ada senarai entry 'kecemasan' utk saat2 genting macm ni.Ini lah sikap blogger yg prihatin aku fikir.Hebat dan bergaya.Maka,entry kali ini sudah tentulah tiada kaitn dgn perjalanan hidup aku hari2 di bumi UiTM.Hanya ekspresi umum dan luahan hati lara semata.

Sungguh,cadangnya utk guna idea kecemasan ni sejak 2-3 hari sudah.Tapi tdi petg keluar ke Plaza Alam byk pulak coretan2 manis terpalit sudah di benak.Taufiq,Ammar,Hamizul n Hakim.Ditambah pulak peristiwa 'dompet kangkang' hamizul buat aku terasa nk cerita pulak dm entry yg khusus.Tapi aku sedar,itulah jenis2 typikal blog aku.Cerita foya2,keluar jalan2 sudah klise aku rasa.Ok,balik pd matlamat asal.

*malas aku cerita walau bnyk part2 menarik tdi.Ya,kita simpan kenangan itu bersama...=) *


Aku bukanlah siapa tanpa korang semua...=)
Masuk kpd topik.Aku tahu korang mesti tahu apa yg aku maksudkan dgn tajuk.Ini lah ekspresi aku perihal blog aku yg xseberapa ini.Bosan.Klise.Mungkin ada yg terfikir aku cedok idea dr sahabat baik aku,Taufiq dlm blog beliau hijrahseorangmukmin.blogspot.Sejujurnya memang ada sekelumit sekadar 10% sahaja,xlebih xkurang...Ok,aku tipu,mmg idea dr idea 100% aku cedok.Cuma aku olah mengikut resipi aku.Aku telah lama sedar,blog aku hny picisan.Dan andai ia satu tulisan di muka2 kertas,maka selayaknya ke mulut tong sampah nasibnya barangkali.Kerana dlm entry mcm ni,aku tetap akan meroyan keseorangan dan merepek tentang perihal blog aku n interaksinya dgn blog2 yg lain.Harapnya menjawab sedikit sebanyk keluhan n soalan2 di luar sana yg bertanyakan tntg kacakitusubjektif.

*sori kpd yg terasa.Hanya pendapat aku xbermaksud aku sentiasa betul n perlu diikuti*

1)Privasi.
Blog ini untuk tatapan umum.Dan umum itu juga subjektif mengikut tafsiran aku.Selagi mana ianya terkesan dgn tak mendatangkan keseganan dan kemaluan,maka 'umum' itu masih valid.Sejujurnya umum aku dlm skop blog hny kepada kawan dan semestinya org awam.Family dan cikgu mmg aku rahsiakan walau aku telah pun sedar ianya telah dikantoikn oleh adik saudara aku yg tak putus2 stalker mencari blog ni.Harapnya dia tak buka mulut walau aku tau mulutnya bak murai yg dicabut bulu satu persatu.Sebab tu,korang takkan jumpa aku taruk link yg boleh sambungkan blog ni dgn FB n twitter.Bahaya.Kantoi malu aku dibuatnya.Ini belog kisah merepek,bajet,meroyan,menyentap dan sebagainya.Tak rugi mana dyorg tak tahu.hahaha..(tetiba).Maka,dgn prinsip ni jugalah aku terpaksa menerima kenyataan bahawa progresive blog ni akan sgt2 lah slow n aku sgt bosan n terkadang menyampah dgn muka follower yg sama..hahaha..(tetiba lagi).Ok,tak yah tacink,aku tipu je.Korang lah nyawa blog ni.Terima kasih atas support korng semua...=)

*sila promote di blog anda masing2.Ya,ini tindakan loser,So what?*

2)Bahasa
Korang semua pun tahu.Aku tak pernah guna bahasa selain bahasa melayu dlm blog ni.Bukannya sebb mmg aku warganegra yg prihatin martabatkan bahasa ibunda,tapi mmg aku sendri lemah dlm english.Aku mengaku,jujur.Even spm aku dpat A dlm english,tapi itu semua dongeng semata stelah essay yg dikarang 2 tahun lebih sudah adalah essay aku yg dicipta terlebih dahulu 1 bulan seblum paper english.Jenuh sebnarnya memikirkan satu essay yg boleh 'masuk' semua cerita n situasi.Berpuluh kali juga diolah.Itulah sebenar-benarnya exam english ak.Dan hasilnya,aku mmg menysal skrg.Jeles dgn kehebatan english kawan blogger yg lain esp Taufiq n Arif..(mostly budak medik mmg akn tulis dlm english dlm blog dyorg..giler loser ak).Aku harap suatau hari nanti akan ada entry full english.Ya,aku sedg berusaha!

*sumpah,google translate sgt berguna!*

3)Background dan design
Semua background n design dalm belog ni mmg ak amik dr google n blogspot sendri.Ada masalah?.Aku taklah tergedik-gedik habiskan masa aku cari design semart2.Ada blog siap tema2 lagi.Bagus,sgt menarik utk ditatap.Tapi itu bukn keutamaan blog ak.Aku lebih utamakan isi.Bg ak,lagi simple lagi nice.Contoh nya mcm blog kawan ak,kori.Cool huh?Walaupun aku sedar kaler dlm blog aku dah macam keling,tp mals rasanya menukar identiti blog ni.Sentap.

4)Chatbox
Dulu aku guna shoutmix.Tapi tokey dia dah caj sekarang.So,aku guna chatbox pulak.Tapi bende yg sama ak still pelik.Chatbox aku sgt lah sunyi sepi.Dan terkadang jeles pula chatbox blog2 yg lain hangt dan bingit.Bukan sahaja dr membe /follower,tapi stalker2 yg dtg buat iklan.Pelik,mana dtg org buat iklan semua tu?Aku punya chatbox dah seminggu lebih pakai,tp sampai sekrg xyah scroll pon boleh tgk semua komen yg ada.Loser bukan?

*kpd yg drop by,plez komen something.Wajarnya agar aku tak kemurungan..harhar*

5)Lagu
Yang ni sori to say.Bagi aku lagu dalam blog agak annoying.Tabiat aku yg suka online sambil mendengar lagu dr lappy mengikut tema mingguan n buka blog sekali tab yg banyk membuat kan telinga terasa gila seketika.Bayangkan kalau 10 blog aku bukak masa yg sama(selalu 5-7 blog),maka haruslah aku gila dek telinga aku yg gila terlebih dahulu.Dan tambah lah kerja aku mencari satu persatu widget2 lagu berkaitn untuk pause kan lagu2 tersebut.Annoying.Benda ni tak menjadi maslah pun,cuma bila mana yg buka blog korg tu adalah ak yg rajin stalk ni,maka masalah itu timbul dgn rakusnya.Ini kes terpencil.Abaikan aku yg gedik.

6)Stalker.
walaupon fan aku tak banyk,tapi stalker aku banyk juga aku fikir.Dan sekali lg banyak itu subjektif ikut tafsiran aku.Banyak aku tak sama banyk korang.Bila mana 'banyak' itu terbitkan kepuasan,maka banyk lah.Walaupun ada stalker2 dr oversea  mcm aussie,norway,UAE etc yg dtg melawat,ak tetap realistik.Mereka adalah golongan yg menggunakan google utk menaip 'stetoskop' dan ternampak blog aku sebelum di kliknya.Amat mustahil sekali merka dtg membaca oleh kerana entry aku xpenah dalam english.


Ok lah.Rasanya setakat itu dahulu buat waktu ni.Walau jam dah pukul 4 lebih pagi,aku bertekad habiskan jugak sebb ak tau esok ak ada seminar sampai 5 petang.Stress.Amat mustahil untuk aku update esok.Ok bye .Salam .

p/s:esok seminar,tido suku pertama,study biochem suku kedua.bijak bukn?
otak aku berfikir secara kritikal..

8 comments:

RaDiN said...

I'm one of your silent reader!
*pengakuan berani*

kamilkamaruddin said...

hahaha..tengs a lot radin !
=)

Arif Sahimin said...

aku peminat setia..nak sain!! =p

Ahmad Taufiq said...

abang kamil , tolong sain kat linea alba saya..plizz..plizzz *wink2* hahaha

kamilkamaruddin said...

Arif,nak sign eh?ala..siannye.sabar2 nti abg sign besau punye khas utk adik..=P

Taufiq,peh,abg agk keberatan nk sign kat linea alba adik.maklum la,di situ terletak segala ketulan2 sexy dik kn.rosak pulak aset nti..hahar~

mimi mn said...

Hai Kamil (again) muhaha. I read your blog too :)

kamilkamaruddin said...

thank 4 dropping ur komen mimie.huuhu~

Ahmad Taufiq said...

ahah !! kantoi ! lalala~
XD