Friday 2 November 2018

My ED story : Jin


Di suatu pagi yang tenang, shift pagi baru sahaja bermula. Jabatan kecemasan masih belum sibuk seperti kebiasaan nya. Tiba tiba...

"Arghhh.....!!! Huarghhh....!!!Ahahahahah....!!!"

Kamil : weh fatin, siapa jerit jerit tu? Mcm ad case psychiatry ja kat yellow zone? Best ni, aku pi tengok sat?
Fatin : Hang nak menyibuk buat apa?
Kamil : ala bukan ad patient lagi ni.. ok bye fatin

Terus aku menuju ke cubicle 2 yg telah ditutupi langsir. Kelihatan telah ramai staff kecemasan bertungkus lumus utk menenangkan pesakit yg sedang seakan akan dirasuk

Abu : weh Kamil sado, mai tolong aku restraint ( ikat ) patient. Kuat jugak dy ni.
Kamil : Okey sat
Staff nurse I : Dr, pegang tangan dy tu. Lock kat elbow

Sedang berhempas pulas. Gadis yg dirasuk itu tiba senyum dan ketawa

" Hahahaha, hangpa semua jahil! Nak ikat aku pasaipa ? Hahaha "

Kamil : Seram pulak aku tgk. Boss , tak mau sedate dia ni ka?
Nazrin : sat on the way dah tu. Aku dah order midazolam
Staff nurse II : midazolam ready, Dr pegang tgn dy. Sy nak bg ni.
Kamil : Okey kak

Sedang aku pegang erat tgn pesakit tu, tiba tiba dy mengangkat kepala nya dan cuba menggigit tangan aku

Kamil : Peh, dasyat. Nasib baik sempat tarik tangan
Abu : Kena ke?
Kamil : Tak pun, dy sempat 'jilat' je

Patient kembali tenang selepas midazolam diberi

Kamil : huh nasib baik tak kena gigit tadi.
Staff nurse I : patient bukan sedar pun Dr, so literally Jin yg nak gigit Dr
Staff nurse : hmm salah tu, Dr Kamil sebenarnya dijilat Jin
Kamil : erk...Aku dijilat Jin? * Gulp *

* TAMMAT*


otak aku berfikir secara kritikal..

No comments: