Saturday 13 July 2013

Post Exam+AMS dilemma+Syahdu+Elektif+Ramadhan

Assamualaikum

Housemate jejoget gangnam riang yahoo
Lama betul rasanya aku tak update blog ni.Kekangan masa,biasalah medical student.Sibuk dan sungguh menerajui wawasan seorang doktor yg sgt tipikal dgn sikap tersebut.Haha xpayah nk medical medical sangat la bulan ramadhan ni.Hatta lagu Maher Zain ramadhan yg tusuk menusuk kalbu tu pun tak beri alasan medical untuk beralas sesuatu tak medical kan.Haha meroyan dan ak pun tak paham serta motif kaitan antara kedua dua tersebut.Abaikan

*Lagu Maher Zain ramadhan ni mmg best pun.lagi2 arabic version =)

Sebenarnya mmg aku agak sibuk sebulan dua yg lepas.Kalau bukan kerja MESTA yg banyak tertangguh,aku sibuk pulak dgn Pre Clinical Professional Exam.Ni exam bukan main main jah temah wan lebor,ni exam besar.Sekali semua 4 sem dy cover.Jenuh jugak nk study semua balik.3minggu study weeks mmg tepu otak.Soalan dy mak kau vavavom kebabom.Lagi lagi soalan biochem SAQ.Tapi Alhamdulillah.Semua tu sudah lepas dan pun tahu result nya.Lulus,so hello clinical years!

*OSPE patho ak jwb bronchopneumonia kat soalan small cell lung carcinoma.HAHA -.-'
**Million congratulation for those who got distinction.Hebat nya korang =)

Bila musim2 result keluar ni,cerita paling hangat (ke aku sorang je perasan lebih?) tahu ape?Of kos lah AMS.Sumpah tiba tiba aku boleh sibuk nak terpikir pasal AMS jugak.Macam lah dapat.Perasan betul.Tapi aku nak pikir jugak.Lagi lagi lepas Dr Lwin ajak buat AMS dgn dy.Ada international conference buat aku goyah tu.Sepanjang aku jd student medic UiTM,tak pernah sesekali aku terpikir nak ambik AMS.Harvard ke,Oxford ke,peduli ape aku?Janji aku nak habis MBBS awal.Lama tahu setahun tu just utk research je,stop belajar pulak tu.Tapi sejak 2-3 hari ni,mcm berbolak balik.Entah la...Ade sembang dgn Imran hari tu dalam kereta.

Aku:Im,ko konfem kan ambil AMS nanti?
Imran:Nak!
Aku: *dalam hati* ..memang la ko nak,tak jawab soalan betul haha..
Aku:Ape pandangan ko pasal AMS ni?
Imran:Ntah la kamil.Tapi pernah ade orang suruh aku jangan ambik.
Aku:Hmmm...aku rasa tak patut la mcm tu.Bagi aku tak perlu ajak [baca:hasut] ambil atau tolak AMS ni.Lain la kalau orang tu yg minta pandangan.
Imran:Minta ape?!
Aku:Minta pandangan.Aku pernah jd orang yg anti-AMS n aku rasa annoying gila bila orang ajak aku join.And skrg dah neutral ak dapat rasa the same thing happen kat pro-AMS pulak 
Imran:Hmmm ntah la kamil....eh dah sampai KTM.Balik dulu kamil.Assalamualaikum.
Aku:Okey,waalaikumussalam.

*Of kos aku ubah skrip sikit.Sori im hehe.Btw,dy bukan baca blog aku pun wahahaahahaha

Sekarang ni musim syahdu.So many things happened n im so tired of it.But as my friend of mine told me,hidup ini matlamatnya dah jelas.Tak perlu sebenarnya susahkan diri dgn picisan picisan lumrah duniawi.Just move on and shine shine shine your way yeay.Terkadang ak terfikir,untuk apa kita bimbangkan benda yg sudah tertulis surat menyurat suratan takdir?Untuk apa kalau satu dunia tahu masalah apa sedang kita hadapi sedangkan ada yg sentiasa dengar?.Hidup ini bukan paksinya di dunia.Lebih dari itu.Malulah wahai diri,kita masih tenggelam dgn sesuatu yg tak perlu.Allahurabbi.

Semakin kenal,semakin kita kenal sikap sesorang.Barulah tahu si folan si folan ni mmg annoying gila kalau ajak study.Si folan si folan ni pulak sungguh mintak penyepak kalau ajak berjalan.Dan si folan si folan mmg membuka luas ruang utk disekeh kepala beliau tatkala semua benda dibuat salah di matan beliau.Tapi adakah sekadar itu ? Benci membenci pendam dalam hati hanya membaja satu pohon yg sudah tahu hasilnya buah yg busuk.Ini lah hakikat dalam hubungan.Susah utk cari yg satu kepala tapi perbezaan dan lengkap melengkapi itulah rahmat disebaliknya.

*Kalau kita belajar untuk memahami orang,InsyAllah Allah memudahkan orang utk memahami kita

Sebenarnya walaupun aku dah habis exam seminggu lepas,sibuk aku tak habis habis lagi ni.Tetibe pulak ade projek elektif (projek la sgt -.-') .Rasanya aku ade tulis kat entry lepas,lupa dah yg mana.Tajuk gedik nak adventure bagai.Pergi kampung orang asli kunun.Last last nak key in data dalam SPSS betul buat gila sewel sewel suam anak itik [?].Nasihat aku buat junior,masa kelas Dr Aqil atau Dr Rodi kat lab tu,belajar la betul betul.Ni nak cari T-test pun terhegeh hegeh.Lempang nak?

*Pergi kampung orang asli kat kelantan best wooo.Sempat singgah cameron yg tak boleh bla tu

Sesi menemu ramah orang asli yg tak berapa nak paham/
Oh ya,sekarang ni bulan ramdhan.Selamat berpuasa la buat semua.Taraweh jangan sesekali tinggal.Letih ke,sakit ke..ape ape alasan lah,cuba jgn jadikan penyebab tinggal taraweh.Buat sendiri pun boleh.Cepat habis wahahahaha.Qiam tu susah sikit,tp bak kata Ridhauddin,kita kena sentiasa ada azam nak buat.Azam tu penting tahu?.Kalau nk senang buat lah sebelum tidur atau sebelum sahur.Macam budak rumah aku,kemain sahur pukul 5.Habis ramadhan ni ade Raya kan?Malas nk meroyan bab raya.Nanti la entry baru dekat dekat raya nanti huhuhuhu.Ah sudah.Gedik semacam pulak nak huhuhuhuhu bagai.

ciplak google
Okey dah la tu.Aku dah takde idea best walaupun aku tulis sebelum sebelum ni pun tak best jugak.Lama tak tulis ni mmg tumpul sikit.Pastu ngantuk pulak tu.Pastu nak pasang lullaby lagi.Pastu bla bla bla...

Ok bye.

Kamil
1)Insyallah entry Fakulti perubatan part II dalam pembikinan.Aku takde idea pun.
2)Bila aku nak balik ipoh ni :(
3)Ambik kau,pageview 2 hari ni je dah lebih 500.Okey tak banyak pun -.-'
4)Tajuk entry kali ni sungguh pemalas nak cari.Tambah tambah pun boleh.


otak aku berfikir secara kritikal..

4 comments:

Arif Sahimin said...

jom AMS!! woweeee~~~ :D

kamilkamaruddin said...

berbelah bagi ni broooo

RaDiN said...

jomlah kamil.
kjoin aku tak payah buat AMS~~~~
*menghasut*
hahaha.

Arif Sahimin said...

istikharah dulu.. :)