Tuesday 28 August 2012

Movie review : Diary of a wimpy kid : Dog days

Assalamualaikum

Agak sentap juga aku sanggup buat entry segedik mcm ni.Tapi mmg aku tak tau nak taruk ape dah pun.Actually,ak sedg berhempas pulas siapkan entry keramat.Tak payah buat muka saspen teruja bagai.Keramat aku agak misteri kerana ianya tak sekeramat kalian punya tafsiran.Tahu apa entry keramat tersebut?Tahu kaa?

Entry pasal hari raya yg lepas.Memng agak loser lembab siot abra kadabra zebra jong jong inai.Bukan lambat sebb apa pun,aku tak jumpa lagi gambar2 best nak letak.Motifnya agar entry tersebut amat gilang gemilang penuh kilauan emas bila dipublish kelak?Jelas bukan motif aku?Sudah lah usb DSLR nikon yg terhimpun segala aksi ganas berahi musin perayaan hilang,ditambah pulak masa yg agak mencemburui akhir2 ni.Itu yg tertangguh tu.Sabar ya tuan puan...=)

Ok,kali ni aku nak review kejap pasal movie baru tengok semalm kat AEON station18.Aku pergi ngan cousin tgk cerita Diary of wimpy kid:Dog days lakonan Zachary Adam Gordon,budak comel yg sedia maklum mintak penumbuk dek senyuman yg manis walaupun agak ketinggalan manisnya oleh senyuman abang Azizi yg hensem dan tough.Cerita dy sgt lah cool dan ohsem tahu tuan tuan ?

Apa sebab menarik tak lain tak bukan mesej yg nak sampai sgt jelas n banyak.Cerita dy santai2 sahaja tp boleh sumbat jugak celah2 mana pun moral value.Ape yg aku nmpak pentingnya kejujuran dalam kehidupan.Juga tanggungjawab dan keikhlasan dlm setiap tindakan walau di mana posisi kita.Amboihh,skema habis gitu kejadahnya?Banyak la,aku mmg strongly recommmend korang tengok sendiri sambil dilayan popcorn dgn air pepsi.Terkadang tepat terkena terpelepek batang hidung sendiri.Apa kata? Cek cek cek it out~

2 best frens =)


Kamil
1)Nak tengok nanti,cari siapa Patty.Sumpah annoying minah ni.Good job!
2)Aku mmg die hard fan movie ni.Dulu pun aku penah review sequel dy yg lama.Abaikan bahasa yg kebudakan.



otak aku berfikir secara kritikal..

No comments: