Saturday 18 August 2012

Salam Aidilfitri.Ape kes tacink itu ?

Assalamualikum

Misteri.Amat misteri sekali sebaik sahaja aku masih mampu update belog di malam raya tatkala umat islam sedg berhempas pulas dgn ketupat palas cicah rendang.Paling kurang,sedg berjihad dgn senjata mercun pop-pop dibeli kedai apok.Ape kes?

*teknik wall post gambar sendiri yg diedit bermotifkan 'raya' yg semakin viral di FB juga misteri bukan?

Misteri yg aku sendiri tak mampu rungkaikan.Jadi,amatlah wajar aku stop meroyan malam raya yg mulia dan terus kepada main point.Ada baik nya aku susun kuih takpun gosok baju mana patut nak dipakai esok.Baiklah,di sini ada bebrapa pesanan aku buat semua.

1)Ramadhan sudah meninggalkan kita.Perasaan anda?.Musahabah itu amat perlu menjelang raya.
2)Raya itu hak kemenangan bagi orang yg bertaqwa semata-mata.Anugerah dr Allah utk mereka.Kita bagaimana?Tergolong mungkin?
3)Syawal adalah medan ujian sebenar bg sebulan tarbiah di bulan ramadhan.Ayuh sahabat,kita buktikan kita graduan berjaya.kita golongan rabbani yg disebut nabi! =)
4)Selalulah berwaspada di musim raya ni.Adab segala jenis adab dan hukum syariat wajib dijaga.Hati hati ya kawan. p/s:bermaaflah dgn semua.Tapi bersalamlah dgn hanya yg halal.Fahami siapa itu bukan mahram.
5)Hakikatnya,aku hamba Tuhan yg lemah ini jua banyak kali tersilap,lupa alpa.Kita sama sama berusaha menuju yg terbaik di sisi Allah
6)Dikesempatan ini aku menyusun sepuluh jari,memohon maaf di atas segala salah silap y aku telah lakuakn kepada kalian semua.Sengaja atau tidak,perasan atau tidak.Moga moga amaln bermaaf maafan kita dibalas juga keampunan dr Allah  =)
7)Selamat Hari Raya Aidilfitri.Happy eid mubarak to all brothers n sisters.May Allah bless us.Taqabballahu minna waminkum =)

Dihujung perenggan,aku tersedar ada satu lgi misteri aku tertinggal nak rungkai.Ini pun misteri juga kerana misterinya bagaimana aku jadi pelupa di malam raya.Misteri bukan?Dan misteri tersebut aku refer pd tajuk yg nampak tiada kaitan.Ya,tacink.Kita tahu,bersedih amat sinonim dgn melayu.Jadi,ayuh ubah.Mari bergembira meraikan kemenangan kembali kpd fitrah!Sila tacink bg yg tak puasa.Kejadah ape aku tulis?


kamil:
1)Aku tgh makeover bilik.
2)Raya tahun ni aku jimat gila beli baju raya.Kasut raya takde.
3)Macam biasa tiap tahun.Pagi raya di ipoh,lepas asar ke kuala kangsar 







otak aku berfikir secara kritikal..

No comments: