Wednesday 1 August 2012

USA,dimana bumi ku pijak #1

Assalamualaikum

Buat pertamanya,berikan aku sedikit ruang untuk merasa bangga atas kelahiran sekuel yg terbaru ni."USA,dimana bumi ku pijak".Hoho,bangga...bangga..!Wah,aneh pula bila dibaca kali kedua.Semacam ada anasir syok sendiri dan forever alone.Ohh,abaikan.

Sebenarnya,kali ni bukanlah siri yg betul2 siri semacam slot API,WW atau pun ToT.Oleh sebb kisah aku di bumi USA sudah pun tamat,maka haruslah ianya pendek dan tak layak di sebut 'siri'.Barangkali istilah 'bahagian' atau 'chapter' lebih tepat bunyinya.Tetapi,oleh kerana aku agak hensem lewat masa kini,maka aku abaikan prinsip2 dan juga polisi penbendaharaan kata bgi memenuhi citarasa efek yg lebih meruncing pemikiran.Eh,ade kaitan kan?

Tengok tajuk saja,ak yakin mesti yg akan kagum dgn aku.Ye lah,sudah lah muda kacak bergaya,dapat pegi USA..Aku sendiri pun terasa aura2 tersebut.Tapi awas,USA di sini bukanlah yg ada kaitan dgn Obama apatah lg kembar seiras aku,Tom Cruise.Tapi USA di sini adalah UiTM Shah Alam jeee.Motif aku meringkaskan kpd USA adalah semata2 melahirkan emosi yg teruja kpd pembaca.Berjaya bukan?

*Duit pun takde,takyah berangan nak pegi US bagai.
*Aku tulis kat fesbuk tempoh hari,ada yg percaya rupanya.Yes!

USA dr level 20 SnT tower.Kejadah gamba rosak?
Baik,untuk debut kali ni,aku start dari study week final exam semII lah.Memang ia tak meliputi kesemua kisah meroyan di UiTM,tp agak mustahil aku nak taruk semua sedang aku bergelut dgn sikap pemalas yg tempoh hari sering singgah di kerangka hidup aku.Nampak motif kewajaran disitu?

Okey,kita masuk cerita eh.Study week (9-22 july 2012)

Lantaran sikap aku yg  sudah banyak melalut di atas,aku pun dah hilang mood nak cerita banyak2.Ditambah pulak mmg aku xde cerita yg menarik sgt pun sepanjang 2minggu study week tersebut.Tipikal lah orang study.Dah nama pun study week,mmg kena study lah.Study itu semacam membuka buku lalu dibacanya penuh emosi  dgn persiapan rapi termasuklah kopi disebelah dan kudap kudapan yg sedia ditelan tatkala mengantuk.Study atau kata mudahnya,belajar.*Mohon kalian cepat paham dek kerana aku kehabisan idea*.Itulah aktiviti tipikal sepanjg tempoh tersebut.Kagum bukan?.Cumanya ada segelinitr yg dikurniakan otak geliga tahap nostradamus kadang2 melencong ke bukit raja jugak tengok movie.Paling kurang stay up sampai subuh layan DOTA.Bg golongan versi noob dan skema sperti ak,layan 2-3 movie sudh mampu melahirkan bibit penyesalan yg tak sudah2.Motif?

Ekeleh..study tak yah serius sgt beb.hehe
Ya,aku lupa pula.Sebelum study week tu,mostly kelas n kuliah semua buat kali yg terakhir.Maka,haruslah ketika itu tahap perasaan masing2 di kedudukan moksya sekali.Syahdu.Memori indah kelmarin secara menyentap pantas menggundah gulanakan benak fikiran.Kecamuk.Banyak masa dihabiskan bersama.Entah jumpa lagi atau tak sem hadapan.Mohon turut feeling bersama aku....wuwuwuwu T.T

Kuliah terakhir di USA.Syahdu.
Farewell for PBL group...=)
Hakikat study week 2 minggu bukanlah 24hour dgn buku.Banyak juga masa diperuntuk untuk benda lain sebenarnya.Itulah masa yg banyak dihabiskan dgn ikhwah di bumi USA.Suka duka itulah yg mewarnai perjalanan aku membuatkan mujahadah di bumi USA sgt ohsem dan bermakna.Gonna miss u 
USA !

Kamil
1)Cerita akan disambung untuk episod akan datang
2)Aku agak pemalas sekrg.Bajet satu hari satu entry...fufufufu..






otak aku berfikir secara kritikal..

No comments: