Tuesday 7 April 2015

Itu ini

Semakin kau jejak usia, semakin kuat kau mengenal dunia. Semakin matang selusuri ragam hidup, untuk kau jelajah di dunia yang kau peluk.

Dan kau pula semakin hebat mencuba itu ini. Itu ini yang satu tika dulu kau anggap hanya pelengkap satu kitaran hidup atau memenuhi lumrah sang manusia. Dan kini itu ini  kau pula yang rasa.

Itu ini datangnya dari hati. Kau tak pasti tapi sentiasa selubungi. Terkadang kau abaikan, namun ianya hanya makin kuat. Terkadang kau kejarkan, namun ianya hanya makin sekat.

Kau tahu siapa diri kau. Kau tahu siapa diri nya. Kau tahu apa yang sama, kau tahu apa yang berbeza. Tapi kau tak penah tahu apa makna Itu ini dalam diri kau, dan kau juga tak penah tahu apa erti itu ini dalam dirinya. Kau tak pernah nak cuba tapi kau sentiasa nak tahu. Kau tak penah nak tanya, tapi kau juga yg mahu.

Dan bila kini kau dihadap satu krisis identiti, Itu ini yg kau pupuk sekian lama, kau pudar kan satu satu. Tetapi kau diam, sambil duduk di meja study yg terhidang teh suam dan biskut meri di petang hening, kau berbisik sendiri

"So I guess this is what my life going to be. I would follow this flow and see what I find along the way."

Kah kah kah

Aku meroyan lagi. Selamat malam assalamualaikum.

P/s: stress
P/s: Kadang2 kau perasan, kadang aku yg perasan so its better to make it clear.


otak aku berfikir secara kritikal..

1 comment: