Friday 24 February 2012

Result keluar.Reaksi.Tindakan....dan juga sentap

Assalamualaikum

Buat pertama,aku berharap benar sentapan aku dpt sajikan kpd kalian.Tapi nampak gayanya aku yg terlebih dahulu disentapkan bila mana masuk sahaja ke ruang maya alam belog.Masih tertanya bukan apakah spesis penyentap tersebut?Sebagai rekod,aku ni susah disentap orangnya oleh stimuli picisan.QB lah angkaranya,Rupa2nya terkesan jua momokan berbaur paksaan yg tak putus2 tanpa kenal erti jemu aku curahkan kpd beliau selama ini.Belog beliau yg comel suci murni tersebut sudah diupdate setelah setahun diabaikan.Syabas si kacak kamil!

Bukti penyetapan aku.

Harapnya ini bukan meroyan keseorangan.Itu takhta Ammar.Dosa diambil bertukar ganti pemilik.Ok,sekrg sedikit tenang jiwa aku menulis perkara sensitif ini.Ya,seperti termaktub dalam tajuk,result semester satu telah keluar tadi tgh hari sblom umat muslimin pergi masjid solat jumaat.Memang  mengikut ramalan kerangka oracle simpanan aku,result mmg akan ditampal hari ni di pantry setelh ada ura2 mengatakn petg khamis lecturer ada meeting psl result.So,pagi tdi macam biasalah,aku sudah siap segala minda fizikal menghadapi apa saja ketentuan Allah.Ada hikmahnya yg pasti!

Lama juga menanti,aku spin dulu perhatian ke isu panas sekitar tanah air.Ya,politik yg memerengkan rakyat dan mahasiswa via malaysiakini dan twitter.Jangan risau,aku takkan ulas lbh lanjut apa isu panas tersebut.Nanti ada yg membebel keseorangan sedg tak siapa peduli kebebalan tersebut.Lepas isu politik habis ditelan,masuk pulak blog.Hampa.Tak siapa yg update.Masuk pula ke blog sendiri.Lebih hampa dan terasa loser.Follower msh di angka 30.Segala tohmahan kpd diri sendiri secara tak sengaja terkeluar,lantas ditepisnya dgn kalimah zikir munajat.Ada hikmahnya yg pasti!

Hari  ini seperti kebiasaan,aku bangun 10 pagi setelh dgn niat hny mahu tidur ayam sahaja lepas subuh.Bangun sahaja,mak aku sudah masak sarapan hari ni.Barangkali kerja di syarikat beliau kurang menjelang jumaat.Lantas kuranglah tugas di pagi hari utk memasak.Digunakan masa sebaik mungkin menghadap lappy asus kesayangan.Maka berlaku 2 perenggan di atas yg telebih dahulu diceritakan bg menampakkan efek flashback dlm belog ini.Magic bukan?kalau tidak,ianya sungguh cool bukan?Isu semasa sudah,blog sudah,merataplah aku didepn laptop tiada idea nk buat apa.Tak semena2nya si tommy kucing  kesayangan yg berada di sebelah memujuk aku utk update sesuatu di blog.Ya,updatenya sudah siap.Cumanya itu untuk dipost akan dtg.Barangkali aku akan agak busy menjelang sem 2.Tingg!bunyi chat fesbuk kedengaran.Ammar memulakan perbualan."Result pe cer??".Oh Ya Allah.Cuak.Tp aku sudah bersedia waktu itu.Segalanya,ada hikmahnya yg pasti!

Lama juga chat2 syahdu dgn Ammar.Sesekali melencong jua perbualan ke Times Square n 'yak'.Motif?masih misteri.Kata beliau,Fit n abg Im tgh berusaha mengupload result ke fesbuk.Aku menanti penuh debar...juga excited.Buat julung kalinya,aku menepis segala kemaluan (sifat) menjadi pencacai di page MBBS.Setiap post psl result yg keluar,akan dibalon aku sehabis mungkin dgn komen2 yg menyentap.Excited.Lama juga melayan hati lara yg tak keruan,result tak juga2 muncul.Aku korek sahaja lah semntara itu result satu persatu dr Ammar.Arif,Burg,Fit,Rahimi,Kak Nad adalah antara golongan2 bangsawan A.Sudah diduga.Tahniah buat korang esp Arif,A+ maknanya Domino.Ingat sampai bila2.

Tiba2...

adengan yg mendebarkan
Secara menyentap,Fit telah post result ke page MBBS.Aku mmg excited.Sudah dilupanya akan cuak dan takut.Ape kes?Aku mmg berserah segalanya pd Allah.Ada hikmahnya yg pasti!Dan resultnya adalah...B!!

Syukur Alhamdulillah,terasa usaha pulun memulun selama 2 minggu terbayar juga.Walau aku tahu aku jawab hari tu sungguh lah hampeh lg menyesatkan,barangkali result PT banyk cover blk keputusan aku.Ini hikmahnya usaha yg mantain dan berterusan aku terfikir sejenak.Tersenyum keriangan sahajalah aku tika itu.Dalam masa tak sampai seperjalanan sang kuda melintas dataran Cendekia tunggangan Burg (takde motif) jugalah,fesbuk dan twitter dipenuhi dgn ucapan tahniah dan sesuatu yg berkaitan dgn result.Dalam keterujaan itu juga,aku pun merobek2 ruang chat mencari2 Taufiq n Arif.Tiada...Lantas dicapai aku akn samsung menaip mesej menyampaikan berita.Alhamdulillah.Rezeki masing2.Teruja.Sujud syukur padaNya. 

Kepada yg kurang bernasib baik,sedarlah sahabtku yg disayangi,kejayaan hakiki hadirnya setelah kebangkitan dri kegagalan.Usaha lagi.InsyAllah.Rezeki milikkmu suatu hari nanti jua.Bukankah Allah itu sifatnya Maha Adil dan Pemberi Rezeki?Doaku mengiringi kalian senantiasa....=)



otak aku berfikir secara kritikal..

6 comments:

abah said...

sengal...haha..papepo,tahniah der,,,haha,,,da struggle kan..terbaik la~hhehe

domino!

Ahmad Taufiq said...

atas maklumat kau juga lah aku dpt taw berita selanjutnya , kalo tak tersentaplah aku keseorangan , tak keruan lagi gersang..hahaha

Arif Sahimin said...

hahaha..terima kasih kamil.. =)

kamilkamaruddin said...

Ammar.kte dah struggle kan.InsyAllah itu yg terbaik...=)

Taufiq.Ayat ko agak misteri.motif kau gersang malam2?hhaha..btw,tahniah ye...=)

Arif,sama2..u deserve it bro!..=)

Q-Bear™ said...

T_T. tpi sentap x korang2 sume tngok ak upd8 blog. Haha

kamilkamaruddin said...

QB,jgn bersedih kawan.boleh cuba lg nex time...=)

memng aku gila tersentap pun.setahun xupdate kot..kekekeke